Tracks 2011

Vidrà – Bauma de la Vila – Sant Bartomeu de Covildases – Puig de les Àligues – Salt del Molí

Deixem el cotxes al aparcament del hostal Serrasolsas de Vidrà, al barri de la Creu de l’Arç, a on està el roure monumental de la Creu de l’Arç. Comencem a caminar just a tocar la fàbrica serradora, on un pòster informatiu ens indica el camí a seguir fins l’Hort de Getsemaní, tot seguint el GR (senyals blanques i vermelles)i el PL local (blanques i verdes), aquestes ens portaran fins a can Mic, passant per les baumes de la Vila i l’Hort de Getsemaní.

Volta al Catllaràs

La ruta l’iniciem tard, a dos quarts de deu des de la plaça de l’ajuntament pugem pel carrer del Regatell i el carrer de la Font fins al barri de les Coromines, al capdamunt del qual hi ha la capella de Sant Antoni. Aquí uns plafons informatius ens mena a seguint l’antic camí ral de la Pobla a Ripoll que ens porta fins al monestir de Santa Maria de Lillet. Les primeres notícies d’aquest monestir daten del segle IX. El conjunt actual és fruit de diverses construccions dels segles XI, XIV i XVIII. Va ser cremat durant la Guerra Civil però recentment ha estat restaurat. Una mica més amunt, trobareu la petita església romànica rodona de Sant Miquel.

Volta a La Serra Cavallera

Estem tips de veure la Serra Cavallera, des de la zona de Sant Joan de les Abadesses i cap a Camprodon, sortint del túnels de Collabòs, quan passem amb el cotxe i sempre ens quedem admirats de contemplar-la. El dissabte dia 8 d’octubre però la vàrem trepitjar, sortint de Llanars direcció Camprodon fins al Coll de Pal. Primer seguint les marques de pintura groga de la xarxa Itinerannia PR C-189 fins el coll Gener i arribant al coll seguint el PR C-190. Durant tota l’estona cal seguir aquesta carena que gairebé travessa la comarca. Això si, cal suar una mica ja que arranquem d’uns 940 metres per arribar als 1.900 de la Pedra dels Tres Bisbes.

Bores d’en Masallera – La Tuta – Aiats i Cabrera

Ruta feta el dissabte 17 de setembre, per pujar als cims més emblemàtics del Cabrerès… aquest impressionant racó de Catalunya.

Sortida semi-nocturna 2011, mar i muntanya entre Palafrugell i Palamòs

Aquesta ruta es una repetició de la sortida que férem l’any passat, i que, per majoria, hem tornat a fer, per la ruta tan completa, el mar a tocar per fer una “banyota” al completar la caminada i l’indret tan acollidor per sopar, una nit rodona… Aquest any érem 47 les companyes i companys que hem sigut a Castell per gaudir d’aquesta sortida, que iniciàvem al voltant de les 7 de la tarda, per passar el primer tram del recorregut ham clar de dia i gaudir així del meravellós paisatge de la costa, finalitzant la ruta de negre nit.

Cales de Begur 2011

Val a dir que aquesta ruta es la mateixa que es va fer per la 2ª marxa popular Puja i Baixa de Begur 2011. Nosaltres vàrem fer la variant de sortir des de Sa Riera per anar a esmorzar al “chiringuito” de la platja de Sa Tuna i fer una banyeta al finalitzar la ruta a Sa Riera.

Cala Montgó – La Foradada – Cala Ferriol

Itinerari fàcil i agraït que segueix de tornada l’etapa 6 del GR 92 (L’Escala-Torroella de Montgrí). Nosaltres hem proposat i portat a terme una variant que ens duu a la impressionant roca anomenada La Foradada i a remullar-nos a la petita cala que val la pena visitar: Cala Ferriol, de anada per l’interior i fer part de costa a la tornada.
Tot i el desnivell, el camí és fàcil de fer, amb pendents que no passen de moderats. Solament cal tenir cura als punts on el sender passa proper al penya segat . Transita per corriols, però també per força trams de pista. És ben senyalitzat (senyals blancs i vermells del GR) però hi concorren altres corriols i pistes que poden despistar el caminant. Tot i que hi ha rètols a totes les cruïlles amb direccions, horaris estimats i rutes properes.

Port de la Selva – Sant Pere de Rodes

Tot el camí està ben marcat amb marques de pintura grogues, de la xarxa Itinnerania. A més de algun tram del GR-11.
La ruta comença a la platja de La Ribera situada a la entrada del Port de la Selva, Aquí aparquem els cotxes i comencem a caminar direcció al petit nucli de La selva de Mar, situat a poc més de un quilòmetre. La Selva de Mar té edificis de tipus popular construïts amb pissarra de la zona, amb petits ponts que serveixen per travessar la riera i un antic safareig públic. En alguns dels murs rest és fàcil veure restes procedents d’espolis fets al monestir de Sant Pere de Rodes. Com a monuments més significatius del poble, destaquem: La església de Sant Esteve. Segle XVII, Església de San Sebastià. Segle XII-XIII. Fortificada a finals del XIV, Can Vives. Amb una torre adossada de defensa, La font dels Lladoners, La font de Mollor

Oix – Pas Bodelquer – Montmajor-Oix

Excursió circular, que ens permet fer un dels 100 cims de la FEEC, el Montmajor… Comencem el nostre itinerari a Oix a on deixem els cotxes al aparcament del cementiri i comencem a caminar per una pista enquitranada, que primer, ens porta al càmping La Soleia d’Oix i tot seguint les marques del GR-1.

Llaés – baumes del Teixidor, Fleus i Baumassa – ermita La Cau-Castell de Milany i Morro del Quer

Per arribar, cal agafar la carretera de Ripoll a Olot passant per Vallfogona del Ripollès i a 5 km. de Ripoll, una cruïlla a mà dreta ens portarà per una pista en cimentada desprès de 10 km. a Llaés. Excursió sostreta del usuari de Wikiloc, en Jordi Freixa i Sala, que , gracies a les seves indicacions…i al GPS, seguim fil per randa i aconseguim ferla el dia 26 de Març de 2011 amb un temps de 7 hores 30 minuts.
Aquesta sortida és recomanada per persones amb un mínim d’experiència en rastrejar vells camins i saber orientar-se amb el GPS. Les Baumes que hem visitat encara tenen les restes de edificacions de les persones que les van habitar fins el anys 40 del darrer segle.

Hostalets d’en Bas – Grau d’Olot – La Salud

Aquesta ruta la vàrem fer el 19/02/11 amb un temps amb moltes parades de 8 hores 20 minuts i una distancia de 24 km. (aquesta ruta es pot fer amb 7 hores com a màxim) Magnifica sortida que ens permet fer un tall del camí de Sant Jaume, el anomenat Grau d’Olot o camí ral de Vic a Olot.
Al llarg de gairebé dos mil anys la ruta principal de comunicació entre les comarques d’Osona i la Garrotxa va ser l’anomenat camí ral de Vic a Olot. Té l’origen en una via romana: la Via Francisca o camí de França, que entrant pel coll d’Ares creuava el Collsacabra pel grau de Falgars. Cap a l’edat mitjana va servir per reforçar les comunicacions i facilitar un incipient comerç entre mercats i fires arribant a ser un dels més transitats a Catalunya entre els segles XVI i XIX.. Era emprat per traginers, pagesos, soldats i BANDOLERS, que molt a prop les marrades d’ El Grau d’Olot tenien un bon amagatall… l’anomenada Mina dels Bandolers.

Tossa de Mar – Cadiretes – Montagut – Sant Grau – cala Pola – camí ronda

Aquesta és una sortida que anomeno “de mar i muntanya”, perquè trepitgem els dos terrenys.