Tracks 2010

Balmes d’Uja passant per Talaixà i tornant per Sant Aniol d’Aguja

Sortida feta el 18 de desembre de 2010 amb un tems amb parades de 6 hores, 20 minuts Una caminada per penetrà a l’Alta Garrotxa en estat pur, pel anomenat… terreny de “mala petja” però alhora encisador . Cingleres, boscos atapeïts, fagedes, camins poc transitats, torrenteres que baixen estrepitosament, en resum, un terreny molt més exigent del que pot semblar per la seva alçada. Sortim del últim aparcament habilitat per anar a Sant Aniol d’Aguja (340m)

Osor – Sant Miquel de Solterra o de les Formigues

Ruta per assolir el cim de les Guilleries, feta el dissabte, 27 de novembre de 2010 amb un temps de 6 hores amb parades i amb la sorpresa de trobar neu acabada de caure la nit anterior. Sortim d’Osor per la carretera en direcció a Anglès, i a uns 200 metres de la sortida del poble trobem un rètol verd que ens indica una desviació cap a la dreta. Aquesta primera part del camí la farem seguint el GR-178 (camí d’en Serrallonga).

Maçanet de Cabrenys – Les Salines – Roc de Frausa

Sortim a la carretera estreta de Les Salines i la urbanització de Can Muntana, aquí trobem un rètol informatiu amb un mapa de la ruta i unes marques de pintura de color vermell, a vegades fetes sobre uns pòster de fusta, a vegades a terra, pro molt ven marcades i ven visibles, que ens acompanyaran fins el Santuari de les Salines…

Marialles – Canigó – Bonaigua – Marialles

Ruta llarga de 10 hores que ens permet donar la volta al Canigó, surtin del xalet i refugi de Mirialles, passant per el refugi Aragó, Prats de Cadí, i per arribar al cim del Canigó ens cal salvar els 135 metres de desnivell, grimpant per una canal coneguda com “la Xemeneia”. És una grimpada fàcil, on les marques grogues ens ajuden a escollir els millors passos. Som a la cara nord per passar per el Roc dels Isards, Pic Jofre i a la alçada de la font de la Perdiu ens retrobem amb el GR10 que seguim a l’esquerra per passar per la Castella, refugi de Bonaigua, Coll de la Jaça d’en Vernet, Coll de Segalés, Coll Verd i Xalet i refugi Mirialles.

Platja de Castell – Calella – Palafrugell – Ermedàs – Castell

Abans de tot, informar que he retocat el trak per treure el punts amb trams equivocats, però val a dir que tot el trak marca exactament per on varem caminar per fer la ruta.

Visita la realització d’aquesta ruta

Núria (de Noufonts al Cim de la Coma del Clot)

Ruta amb la qual preteníem acabar l’olla de Núria completa. El juny de fa dos anys varem fer una primera part, deixant l’olla al coll de Noufonts, a on aquesta sortida ens hem dirigit directament des de Núria.

El Pedró de Tubau i els gorgs de la Cabana

Sortida cap una de les zones més desconegudes, despoblades i poc transitades entre les comarques del Ripollès i del Berguedà: els Rasos de Tubau.

Travessa Montgrí – L’Escala

Travessa del Montgrí, des de Torroella fins L’Escala, passant per el Coll de Santa Caterina, el Castell del Montgrí, coll d’en Garrigars, cim del Montplà, coll de les Sorres i les Dunes, Tot seguint el GR-92, fent un petit desviament a la urbanització de Torre Vella, per seguir el sender local (marques blanques i verdes), anomenat: la ruta del vent, fins el Camp de les Ànimes, a on tornem a seguir el GR-92, fins a l’Escala, ruta feta el 16 de Maig amb un temps de 6,30 hores amb parades.

L’Albera (del Pic Sallfort a la reserva de la Massana)

Aquesta ruta segueix una part (anada) i el final de tornada del anomenat “camí de l’aigua”, sender que segueix la canalització que portava l’aigua a Portvendres, construïda al segle XIX, pujant als cims del Pic Sallfort, 979 m. i el Puig del Quatre Termes,1163 m. ambdós cims seguits amb alçaria al Puig Neulós i com a punt culminant de la ruta:… travessar el paratge idíl·lic que és la Reserva natural de la Massana.

Tavertet – Sau – Sot de Balà – Tavertet

És un ruta que no va deixar indiferent a cap integrant del grup, la contrada amb impressionants vistes, cingleres, balmes, salts d’aigua, vegetació densa i variada i amb curts però intens desnivells, que varem fer en 6 hores 40 minuts amb parades i una distancia de 12.96 km.. .

Beuda – Mare de Déu del Mont-Beuda, per Segueró

Ruta molt interessant que, surtin del poble de Beuda, seguin el GR-2 (marques blanques i vermelles) i marques grogues de la xarxa de senders Itinerannia,ens porta fins al veïnat de Segueró. Passat l’església de can Campmol, deixem el GR-2 i agafem un corriol que s’enfila a la nostre esquerra seguin ara fins a Falgars i al Santuari de la Mare de Déu del Mont, les marques de pintura grogues. Baixem del Santuari per el camí que mena al Monestir benedictí de Sant Llorenç de Sou i la font de la Roca Pastora, aquí un corriol a la nostra dreta ens baixa altra vegada a Beuda,desprès de 5 hores efectives caminant.

Forn del Vidre – Coll de Bregó – Sant Cebrià dels Alls – corriol de la mina

Ruta circular que ens permet, en poc menys de tres hores, passar per un seguit de corriols perduts en l’espessor dels boscos sota el Puig d’Arques.

Sant Privat – Escletxes d’Euga-salt del Sallent – Sant Privat

La motivació de aquest recorregut, no es basa tant per els amplis panorames, sinó, sobretot, en diverses i riques perspectives del interior del massís del Puigsacalm, descobrir les Escletxes d’Euga o Clapissa, passant per diferents masos, ara en runes, com l’Amat, Can Gorners i Can Freixaneda i el Sallent en restauració. I com a punt final de l’excursió el Salt del Sallent i la baixada per el dreter ut camí de les Escales. Ruta amb un altra al•licient afegit: la neu caiguda dies abans i que trepitgem en la zona alta de la ruta. Respecte a les Escletxes d’Euga, són difícils de trobar doncs no es veuen a cop d’ull. Al arribar a la barraca forestal, a uns 20 minuts passat el mas de Freixaneda, cal endinsar-se uns 100 m. a l’esquerra de la pista dins la fageda. El GPS ens marca una altitud de 1261 m. Val a dir que el lloc és molt curiós i espectacular per les grans escletxes naturals de roca que s’hi troben. Clapissa significa gran amuntegament de roques. La zona és molt obaga i feréstega.