Tracks 2009

Volta i cim del Bessagoda

Dur i intens itinerari que en a permès atansar-nos al Bassegoda, emblemàtic cim de silueta esvelta i desafiant, una de les principals fites de l’Alta Garrotxa. El recorregut l’hem fet surtin del 4ar. aparcament de Sadernes, seguint per la pista que se enfila a Sant Feliu de Riu i ens porta als plans i mas de Ca n’Agustí. Rere el corral comença un corriol que passant per els collets de Vinardell i de la Caseta, ens deixa a l’ermita de La Mare de Déu de les Agulles. Rere l’ermita surt un corriol que seguim, amb marques de pintura groges,trovem una cruïlla i seguim per el corriol barrat amb una creu, direcció nord-oest(esquerra)i quens porta al cim per el Caire del Comadells. Tram molt dur per el desnivell i la quantitats de roques que hem de travessar, fins a assolir la base de la muralla de roques que formen el cim. Grimpada final per zona equipada amb cadenes i esglaons per fer el cim. La tornada la fen baixant per el Pla de la bateria, Coll del Bassegoda (aquí ens topem amb el GR-11 que seguirem fins la riera de Sant Aniol), Coll de Principi, Sant Vicenç de Principi, Coll Roig i des de el coll baixem fins la riera de Sant Aniol per un costerut llarg i dificultós corriol. A la riera de Sant Aniol, hem de seguir-la direcció sud fins el Gomarell, Can Montada i el 4ar aparcament donant, després de 6,30 hores amb parades, per finalitzada aquesta interessant sortida.

Visita la realització d’aquesta ruta

De Santa Cecilia al Montgròs per la portella de la Massana (Montserrat)

Encara que Montserrat tingui una aparença de muntanya més aviat erma i rocallosa, quan un s’endinsa pels seus camins descobreix fins a quin punt la vegetació és ufanosa, predominant els densos alzinars, que proporcionen un sotabosc una mica més humit, la qual cosa permet que hi proliferin arbusts, grèvols , lianes i en el solells de l’estatge de l’alzinar, l’aromàtic romaní s’acompanya de la popular farigola. Ruta circular que, partint del santuari de Santa Cecilia, ens dirigim a can Massana, tot seguint el GR-172, fins al collet de Guirló. Al collet deixem la GR i girem a l’esquerra seguint les senyals de pintura blanca i groga (que ens acompanyarà, ara, tot el recorregut) I que ens porta al pas de la portella, el refugi guardat Vicenç Barbé, Pas del Princep, Coll del Port, Coll del Miracle, Coll de les Comes, Coma dels Naps, Coll i cim del Montgròs, pas de la Salamandra, canal i portell del Migdia, canal de la Llum, arribant altre vegada a Santa Cecilia, desprès de 6,30 hores i una distancia de 12,78 km. de densos i trencacames corriols.

Serres de les Medes i Finestres, des de Sant Aniol

Travessa, on recorrem la serra de les Medes, amb vistes a la vall del Llémena, visitem el veïnat de les Medes i l’església de Sant Joan de les Medes, coll Sarrella, Can Tià i collada de Fontpobra,a on passem a la serra de Finestres, per seguir per el collet de Sant Jordi, serra del Grau, pugem al Faig Rodo i el punt culminant de aquesta sortida: el Puigsallança, passem per el Pedró i Oratori de Finestres per arribar al Santuari de Santa Maria de Finestres i baixem per el corriol que passa a tocar el mas del Raspat fins al punt de sortida, Sant Aniol de Finestres Sortida amb una moderada dificultat atesa les quasi 7 hores de caminada. Tots els camins i corriols per on transcorre la ruta estan força nets i quasi tota la estona marcats amb senyals de pintura groga de la xarxa Itinerànnia.

Canet d’Adri – Rocacorba – Canet d’Adri

Ruta circular amb unes vistes impressionants des de dalt de Rocacorba, la majoria del recorregut passa dins de bosc amb corriols molt ombrívols. La ruta és llarga però es pot fer en un matí, no té dificultat tècnica, algun tram, esdevé aeri i el qui pateixi de vertigen s’ho pot passar malament. Val a dir que no hem trobat cap mapa indicatiu de la ruta, però navegant per la “xarxa” baix trobar la ruta que volíem fer i precisament de un company del mateix poble de La Bisbal d’Empordà, en JoDu, al que agraeixo per penjar-la.

La ruta és aconsellable, fer-la amb GPS, dons la primera i última part és una mica perdedora.